Sick of it!

Jag är så trött på dethär.
Alla hämska ideal. det finns över allt!
Hemma,Stan,På gatan,Skolan, överallt..
Öppnar man en modetidning så ser man:
En supersmal och smäcker tjej som inte har ett ända fel på kroppen.
Hela hon har den perfekta hyn, dom perfekta benen, den perfeka magen.
Vart håller världen på att komma?
Allt yngre och yngre barn blir fixerade vid hur man ''tror'' att det är så man ska vara.
Folk går ner i vikt och blir tillslut bara skinn och ben.
Barn i ålern 13  år börjar redan då fixerera sig och tänka på vikten. jamenar. ska det vara så?
Hell no!
Man ska se ut som  man gör ett kilo hit och dit gör vell inget blir bara mer att älska.
Men jag kan förstå hur många känner sig, för jag tycker själv att kvinnor i detta fall
..Att kvinnor i tidningarna med långa smala kropar är snygga, det är vad jag tycker.
Men någonstans finns det en gräns. sen när blev det populärt att ha sjukdomen Anorexia?
Det är hemskt och jag förstår inte hur det kan gå så långt.
smal är snyggt men skinn och ben är läskigt.

Som nu sitter jag med Tv'n  på och jag har hört minst tre olika viktminsknings reklamer!
Jag kan tycka det är bra med bantning om dte är så att man lider av fettma elr får problem Pga av sin överviktigthet. Men nu förtiden så är man överviktig om man ser normal ut.


Vad tycker ni om detta?

Vilken skillnad det kan vara från länder till länder.
T.ex. i Afrika ska en kvinna vara rund och ha former. Det visar bara att kvinnan har pengar och mat så att dom kan äta sig mätta och må bra. Men här är det raka motsatsen en smal kvinna har pengar och har råd med dyra dieter och en personlig tränare. i princip. säger inte att dte alltid är så men offta!
you're born to be you.

 LLFU
L
ev Livet Fullt Ut

Vi får inte glömma bort hur mkt som verkligen går och görs om näre gäller bilder


Är det verkligen såhär man ska se ut i kroppen? egentlien. hull är fint!


Det är bara för tragiskt... spegelbilden är faktiskt finare.. hästlängder!

Det var ett ganska långt inlägg ikväll. men välbehövligt.
hoppas ni tykte detta var intressant och säg gärna till vad ni tycker. kul oh veta
Puss och kram för ikväll. /J.


Kommentarer
Postat av: Danii

det va ju det jag sa du behöver inte banta:O

2009-08-10 @ 12:49:49
Postat av: R E B E C C A

intressant inlägg :o. det är inte fint att vara så smal! och man kan ju absolut inte må någe bra ?

2009-08-10 @ 12:55:48
URL: http://rchristina.blogg.se/
Postat av: Sara

Så jävla bra skrivet jossan!

2009-08-11 @ 01:00:20
URL: http://saaraviktoriiia.blogg.se/
Postat av: becca

du har så rätt tjejen :)

2009-08-11 @ 16:19:16
URL: http://refre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0